نکات مراقبت از مو

موهای سالم و درخشان یکی از مهم ترین علل زیبایی در افراد است. داشتن موهای سالم و پرپشت از خواسته های هر فرد است و نگهداری و مراقبت مداوم راز رسیدن به این خواسته. همه ی ما با دیدن ریزش موهای خود نگران می شویم و به دنبال راه حل می گردیم . در این مقاله به بررسی چند نکته برای مراقبت و نگهداری از مو و سپس به معرفی چند روش برای تقویت مو خواهیم پرداخت. این نکات را از دست ندهید.

 

مراقبت از مو

 

چند نکته در رابطه با نگهداری از مو

  • موهای خود را با روش درست خشک کنید. از پیچاندن مو در حوله و فشار آوردن به موهای خود پرهیز کنید. برای خشک کردن موها با یک پارچه نخی یا حوله ی مناسب به آرامی نم موها را گرفته و از سشوار و وسایل برقی استفاده نکنید. اجازه دهید رطوبت باقی مانده مو با جریان هوا خشک شود.
  • سعی کنید هرگز با موی خیس نخوابید. خوابیدن با موهای خیس یکی از اصلی ترین علل ریزش مو است. بعد از حمام ریشه موها سست شده و بسیار شکننده اند.
  • هنگام ورود به حمام ابتدا موهای خود را زیر آب نگیرید. این کار باعث شوک به سر و موها شده و علاوه بر آن موجب ایجاد سردرد و میگرن در بلند مدت خواهد شد.
  • با استفاده از شانه های دندانه درشت و با ملایمت موی خود را شانه کنید.
  • از شامپوی متناسب با جنس موهای خود استفاده کنید و مواد آرایشی و مراقبتی مو را  با کیفیت بالا انتخاب کنید. برای خرید بهترین محصول مراقبتی مو کلیک کنید.

     

  • سعی کنید بیشتر اوقات موهای خود را باز بگذارید و در صورت بستن با پارچه های نخی و شل موها را جمع کنید.
  • از رنگ کردن پی در پی، فر کردن و صاف کردن مداوم موها خودداری کنید.
  • از مواد مقوی و دارای پروتئین برای تقویت ریشه مو مصرف کنید. استفاده از اسید فولیک و بیوتین با مشورت پزشک نیز برای رشد مو توصیه شده است.

 

شانه مناسب در مراقبت از مو

 

مواد غذایی مناسب رشد مو

برای تسریع رشد مو می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  1. ماهی قزل آلا
  2. بذر کتان و تخم کدو و گردو
  3. آووکادو
  4. آجیل
  5. گرده زنبور عسل
  6. تخم مرغ
  7. چای گیاهی
  8. سیب زمینی شیرین

 

محصولات مراقبتی مو

به طور کلی میتوان گفت که محصولات روتين مراقبتی مو به سه دسته کلی تقسیم می شود:

يك : شامپو مناسب

دو : ماسك مو

سه : روغن يا سرم مو


1- شامپوی مناسب به این معنی است که شامپویی با حالت فعلی موهای خود خریداری نمایید. برای مثال اگر موهای خشك و رنگ شده دارید از شامپوی معمولی استفاده نکنید.


2- از ماسك موی های بدون سولفات استفاده کنید. در صورتی که موهای خشکی دارید مصرف ماسک مو به شما بسیار کمک خواهد کرد. در غیر این صورت روغن های بعد از حمام برای شادابی و طراوت مو کفایت می کنند.


3- روغن ها در دو نوع قبل و بعد از حمام هستند.
روغن های بعد از حمام مثل آرگان ، ماكادميا و پسته استفاده کنید زیرا این روغن ها سریع جذب شده و بسیار سبک هستند.

 براى قبل از حمام می توانید از روغن هایی نظیر نارگیل و بادام استفاده کنید تا با شست و شو چربی آن ها از بین برود. هم چنین ماساژ سر با روغن های رزماری و استفاده از روغن اسطوخودوس برای رشد سریع تر موها توصیه شده است.

 

نکته: قبل از استفاده از روغن های گیاهی تقویتی برای مو حتما جنس خود موهای خود را بشناسید و با مشورت با پزشک از تناسب طبع روغن با پوست سر خود مطمئن شوید. در صورتی که هم از سرم و هم روغن استفاده می کنید بهتر است یک بار در میان استفاده کنید.
 

 

درباره ما              تماس با ما

          

مدیریت سایت: 09392827800

مشاوره و پیگیری: 00447941644438

ایمیل : hhomane@yahoo.com