واقعیت آرامش  

قضاوت‌های ما دربارۀ دیگران است که می‌توانند باعث آشفتگی وجودمان شوند. راه جلوگیری از تلاطم اقیانوس وجودمان این است که موقعیت دیگران را همدلانه درک کرده و سعی کنیم نحوۀ رفتار انواع شخصیت را بشناسیم. با این روش می‌توانیم قضاوت‌‌هایمان را تنظیم کنیم، درباره رفتار هر فرد با خودمان ارزیابی داشته باشیم و بعد از آن بدانیم بهترین راه مواجهه با آن‌ها چیست

آرامش برای انسان‌ها از زمانی که متولد می‌شوند تا انتهای زندگی یکی از مهم‌ترین هدف ها به‌ حساب می‌آید. به‌ طورکلی برای اینکه بتوانیم در بهترین حالت ممکن زندگی کنیم و برای حفظ سلامت روح و جسممان به آرامش نیاز داریم.

در واقع اگر ما به‌ عنوان انسان، آرامش کافی در زمان‌های مختلف نداشته باشیم، علاوه بر اینکه زندگی برای خودمان سخت و ناراحت‌ کننده می‌شود این موضوع به افراد نزدیکمان هم آسیب می‌رساند.

انسان اخلاق‌مدار موقعیت‌های زندگی‌اش را بر اساس درستی و نادرستی می‌سنجد. این سنجش برای او تصمیم‌گیری‌ بر مبنای استدلال و ظرفیت‌های عقلانی را ممکن می‌کند. در این حالت اگر موقعیت ناگوار یا نتیجه‌ای نادلخواه هم ایجاد شود، انسان اخلاق‌مدار خودش را سرزنش نخواهد کرد و توان پذیرش عواقب را بر خودش هموار خواهد ساخت. او در مورد گذشته‌اش وجدان آرامی خواهد داشت و در مورد آینده هم ترسی به دلش راه نمی‌دهد

از طرفی افزایش تمرکز با آرامش ارتباط مستقیم دارد. وقتی آرامش داریم ذهن ما در حالت پایداری و به دور از افکار مزاحم و ناراحت‌کننده قرار می‌گیرد.

در این زمان به راحتی می‌توان برای انجام کارهای با اهمیت تمرکز کرد و به بازدهی بیشتری دست یافت.

لازم است بدانید آرامش به افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن نیز کمک می‌کند. در این صورت شما کمتر دچار بیماری خواهید شد و درصورت مواجه با بیماری هم به دلیل عملکرد قوی سلول‌های بدن فرآیند درمان با سرعت بیشتری انجام‌شده و نتیجه بهتری از آن حاصل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که انسان‌ها با آن درگیر هستند اعتماد به‌نفس به‌ خصوص در برخورد با دیگران است.

اعتماد به‌ نفس با کاهش استرس ناشی از مواجه با افراد یا قرارگیری در محیط‌های بیگانه، باعث رسیدن به خونسردی، تسلط بر نفس و در نهایت آرامش می‌شود.

آرامش تأثیر مستقیمی بر سلامت روح و روان و جسم شما دارد و به‌ هیچ‌ عنوان نباید نادیده گرفته شود. آرامش حتی بر رفتار و برخورد شما با دیگران نیز تأثیر می‌گذارد.

 

درباره ما              تماس با ما

          

مدیریت سایت: 09392827800

مشاوره و پیگیری: 00447941644438

ایمیل : hhomane@yahoo.com